• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tänkte söka samlingslån denna vecka vad tror ni om mina chanser ?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 234
Mottagna reaktioner
844
Poäng
717
Mitt UC gick ner till 3,6 i betyg. Sökte via lendo 350 000 kr och har redan efter en minut fått 8 förslag på hela summan dock lösenkrav på de flesta som resurs och marginalen men DNB verkar endast vilja ha lönespecar och signering med bankid är dessa bra ? Det blir ca 3400 kr i månadskostnad och räntan 9% dock. Men resurs ville ha lösenkrav på nästan allt och jag vill gärna lösa allt själv så jag funderar på att ta DNB
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 234
Mottagna reaktioner
844
Poäng
717
Det rasade in förslag trots min UC på 3,6 och valde DNB för de hade inte lösenkrav och det hade tyvärr marginalen och resurs som hade billigare räntor men har signerat DNB skuldebrev nu och så får vi se om de godkänner det hela annars har jag remeber som också gav på hela summan till 10 % ränta om detta skiter sig
 

TTA

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
24 Augusti 2021
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
73
Poäng
207
Det rasade in förslag trots min UC på 3,6 och valde DNB för de hade inte lösenkrav och det hade tyvärr marginalen och resurs som hade billigare räntor men har signerat DNB skuldebrev nu och så får vi se om de godkänner det hela annars har jag remeber som också gav på hela summan till 10 % ränta om detta skiter sig
Grattis Cecilia, hoppas allt går vägen så man kan släppa den stenen från bröstet.

Hur mycket sjunker dina utgifter nu? Intressant att veta :)

Hur som helst, stort grattis än en gång!
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 234
Mottagna reaktioner
844
Poäng
717
Grattis Cecilia, hoppas allt går vägen så man kan släppa den stenen från bröstet.

Hur mycket sjunker dina utgifter nu? Intressant att veta :)

Hur som helst, stort grattis än en gång!
Tack men vågar inte helt andas ut ännu, de står att de validerar skuldebrevet och vill gärna se pengarna på kontot först men trodde inte jag skulle få så många förslag faktiskt och att det funkade. MEn tack men avvaktar lite tills jag vet att DNB verkligen godkänt min ansökan. Får hoppas att det inte tar alltför lång tid att få besked.
Sparar 10000 kr i månaden med detta så skönt och som jag kämpat helt på egen hand i ett år
 

TTA

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
24 Augusti 2021
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
73
Poäng
207
Så är det, man ska inte ropa hej förrän man är över bäcken.
Men om utfallet blir att du får samlingslånet, så unnar jag dig varenda spänn som du kan spara nu!
Starkt jobbat :)
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 234
Mottagna reaktioner
844
Poäng
717
Så är det, man ska inte ropa hej förrän man är över bäcken.
Men om utfallet blir att du får samlingslånet, så unnar jag dig varenda spänn som du kan spara nu!
Starkt jobbat :)
Tack så mycket. Nej man vågar inte hoppas för mycket. Står att de validerar mitt skuldebrev och att pengarna betalas ut inom 1 till 3 dagar så det är väl inte helt klart än. Men det kändes bra att få så många förslag och att det faktiskt gick att få förslag på lägre summa än 350 000 kr när jag sökte 350 000 kr.
 

Miika

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
20 Februari 2022
Meddelanden
225
Mottagna reaktioner
114
Poäng
297
Det rasade in förslag trots min UC på 3,6 och valde DNB för de hade inte lösenkrav och det hade tyvärr marginalen och resurs som hade billigare räntor men har signerat DNB skuldebrev nu och så får vi se om de godkänner det hela annars har jag remeber som också gav på hela summan till 10 % ränta om detta skiter sig
Grattis Cecilia! Har dock en fråga eftersom jag själv kommer söka samlingslån när UC blir bättre. Vad är för- eller nackdelen med lösenkrav? Jag menar, det enda jag vill med mitt framtida lån är ju att samla och avsluta precis allt annat. Varför väljer man bort lösenkrav?
 

Gammal i Gamet

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
15 December 2021
Meddelanden
197
Mottagna reaktioner
100
Poäng
297
Grattis Cecilia! Har dock en fråga eftersom jag själv kommer söka samlingslån när UC blir bättre. Vad är för- eller nackdelen med lösenkrav? Jag menar, det enda jag vill med mitt framtida lån är ju att samla och avsluta precis allt annat. Varför väljer man bort lösenkrav?
Fördelen är att banker kan bevilja där de annars skulle slå av lånet pga överbelåning, nackdelen är att det är manuellt och leder oftast till massa ping pong mellan dig och banken då du i regel måste skicka in avier.

Sen kan det bli slattar kvar som du ändå måste lösa av själv.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp